Ważne!
Wszystkie poprawki promotora wykonywane są bez dodatkowych opłat, w terminie do 8 dni.
Wypełnij formularz kontaktowy i otrzymaj wycenę
Ekspresowa wycena poprawy plagiatu
Praca magisterska z pedagogiki podobnie jak na przykład praca magisterska z psychologii składa się z części teoretycznej i analitycznej. Jednak między praca dyplomową z psychologii a pedagogiki można zarysować kilka znaczących różnic. Po pierwsze praca z pedagogiki nie musi być zgodna ze standardami APA, ale z wytycznymi danej uczelni. Po drugie można wytyczyć kilka ważnych różnic w zakresie badań pedagogicznych i psychologicznych.
Testy stosowane przez psychologów bardzo często są znormalizowane i zarezerwowane tylko dla psychologów, studentów psychologii oraz osób specjalnie przeszkolonych w zakresie ich stosowania. W badaniach z zakresu pedagogiki bardzo często stosuje się natomiast ankietę własną oraz badanie dokumentacji danej instytucji.
Dość często wykorzystuje się również takie metody jak obserwacja oraz wywiad. Badania z zakresu pedagogiki znacznie częściej mają charakter jakościowy – czyli dotyczą np. efektywności działania danej placówki wychowawczo-opiekuńczej.
Część teoretyczna pracy zawiera najczęściej definicje kluczowych dla pracy pojęć, opis funkcjonowania wybranej do badań grupy w zakresie określonych elementów np. funkcjonowanie emocjonalne dzieci w wieku przedszkolnym oraz opis określonych metod pedagogicznych, wychowawczych lub terapeutycznych np. bajkoterapii.
Ważne!
W pracach z pedagogiki promotorzy najczęściej oczekują, że ankieta własna zostanie skonstruowana w oparciu o określone wskaźniki. Np. wskaźnikiem zmiennej jakość snu mogą być: samodzielne wybudzenie, ilość przebudzeń w nocy, subiektywne poczucie wyspania, długość snu w godzinach.
Rozdział I. Edukacja muzyczna dzieci przedszkolnych i jej efekty
1.1. Wychowanie muzyczne w przedszkolu i szkole
1.2. Cele , funkcje i i metody wychowania muzycznego
1.3. Aktywność twórcza dzieci w wychowaniu muzycznym
1.4. Rola muzyki w kształtowaniu osobowości dziecka
1.5. Kompetencje muzyczne dzieci i metody ich badań
Rozdział II. Rozwój muzyczny na tle rozwoju ogólnego w młodszym wieku szkolnym
2.1. Pojęcie i etapy rozwoju psychofizycznego dziecka
2.2. Rozwój muzyczny dziecka
Rozdział III. Metodologia badań własnych
3.1. Przedmiot i cel badań
3.2. Problemy i hipotezy badawcze
3.3. Metody , techniki i narzędzia badawcze
3.4. Charakterystyka terenu badań oraz osób badanych
3.5. Organizacja i przebieg badań
Rozdział IV. Analiza wyników badań
4.1. Poziom kompetencji dzieci w zakresie rozpoznawania elementów akustyki środowiska
4.2. Poziom kompetencji dzieci w zakresie rozpoznawania głosów
ludzkich i instrumentów muzycznych
4.3. Poziom kompetencji dzieci w zakresie dostrzegania emocji w muzyce
4.4. Poziom kompetencji dzieci w zakresie percepcji elementów
konstrukcyjnych utworu
4.5. Poziom kompetencji dzieci w zakresie zapamiętywania i odtwarzania rytmu
4.6. Poziom kompetencji dzieci w zakresie podstawowych wiadomości muzycznych
Rozdział I Problematyka adaptacji dzieci młodszych w świetle literatury
1.1. Definicja adaptacji
1.2. Przyczyny problemów adaptacyjnych dziecka trzyletniego
1.3. Objawy trudności adaptacyjnych w przedszkolu
1.4. Rola rodziny i przedszkola w procesie adaptacyjnym
Rozdział II Rozwój dziecka trzyletniego
2.1. Charakterystyka rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym
2.2. Rozwój społeczny dziecka w wieku przedszkolnym
2.3. Rozwój emocjonalny dziecka w wieku przedszkolnym
2.4. Wpływ przedszkola na rozwój dziecka
Rozdział III Metodologia badań własnych
3.1. Cel pracy, przedmiot badań i problemy badawcze
3.2. Metody, techniki i narzędzia badawcze
3.3. Organizacja i przebieg badań
Rozdział IV Wyniki badań własnych
4.1. Charakterystyka terenu badań i badanej grupy
4.2. Organizacja zajęć adaptacyjnych oraz rola nauczyciela w procesie adaptacji dziecka do przedszkola
4.3. Jak długo trwa okres adaptacyjny dziecka do przedszkola
4.4. Na czym opiera się prawidłowa współpraca nauczycieli z rodzicami dzieci w okresie adaptacyjnym
4.5. Zachowanie i emocjonalność dziecka, które wcześniej nie przeszło procesu adaptacji
Plan pracy
Rozdział I. Charakterystyka rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym
1.1 Sfera rozwoju somatycznego i motorycznego
1.2 Sfera rozwoju poznawczego
1.3 Sfera rozwoju emocjonalnego
1.4 Sfera rozwoju społeczno-moralnego
1.5 Rozwój osobowości
Rozdział II Rodzina i wychowanie w życiu dziecka
2.1 Podstawowa komórka społeczna źródłem wychowania i kultury potomstwa
2.2. Postawy rodzicielskie – znaczenie
2.3 Pełnienie funkcji opiekuńczej i wychowawczej w rodzinie
ROZDZIAŁ III Pojęcia nagrody i kary w świetle literatury psychologicznej i pedagogicznej
3.1 Nagradzanie jako metoda wychowawcza
3.2. Kara jako metoda wychowawcza
3.3 Karać czy nagradzać? – odpowiednie stosowanie systemu kar i nagród
Rozdział IV System kar i nagród jako metoda wychowawcza stosowana wobec dzieci w wieku przedszkolnym w opinii rodziców
4.1 Metodologia badań własnych
4.1.1 Cel i przedmiot badań
4.1.2 Problemy badawcze
4.1.3 Metody, techniki i narzędzia badawcze
4.2 Przedstawienie i analiza wyników badań własnych
4.3 Wnioski zbadań
ROZDZIAŁ I. Rola Internetu jako sieci komputerowej oddziałującej bezpośrednio na dzieci i młodzież
1.1. Pojęcie zagrożenia w świetle literatury przedmiotu
1.2. Główne zagrożenia związane z korzystaniem z Internetu przez dzieci i młodzież
1.3. Negatywne objawy uzależnienia korzystania z Internetu
1.4. Wpływ szkoły i rodziny na kształtowanie osobowości dzieci i młodzieży
1.5. Metody przeciwdziałania zagrożeniom występującym w Internecie
ROZDZIAŁ II. Metodologia badań własnych
2.1. Przedmiot i cel badań
2.2. Problemy i hipotezy badawcze
2.3. Zmienne i wskaźniki
2.3. Metody, techniki i narzędzia badawcze
2.5. Charakterystyka badanej grupy
2.6. Teren, organizacja i przebieg badań
Rozdział III. Analiza wyników badań własnych
3.1. Charakterystyka badanych
3.1. Powody tworzenia się zagrożenia wśród dzieci i młodzieży
3.2 Ocena zagrożeń w sieci przez badanych
3.3. Skutki oddziaływania zagrożeń w Internecie na dzieci i młodzież
3.4. Propozycje przeciwdziałania zagrożeniom w Internecie
3.5. Postulaty pedagogiczne
Specjalność: Profilaktyka społeczna i resocjalizacja
Rozdział 1. Przemoc jako zjawisko społeczno-pedagogiczne
1.1. Definicje zjawiska przemocy
1.2. Rodzaje i formy przemocy
1.3. Uwarunkowania przemocy
1.4. Rodzaje pomocy społeczno-pedagogicznej w zapobieganiu
Stosowania przemocy
Rozdział 2. Funkcjonowanie młodzieżowych ośrodków socjoterapii
2.1. Zasady kierowania i pobytu wychowanków w młodzieżowym ośrodku
socjoterapii
3.2. Cele i zasady zajęć socjoterapeutycznych jako pomoc w zapobieganiu
stosowania przemocy
3.3. Struktura i metody pracy podczas zajęć socjoterapeutycznych z grupą
Rozdział 3. Badania ankietowe dotyczące określenia skali występowania, przyczyn i świadomości zjawiska przemocy w MOS w Puławach oraz sposobów zapobiegania jej stosowania
3.1. Cel i opis badań
3.2. Charakterystyka badanych osób
3.3. Świadomość problematyki przemocy badanych podopiecznych 3.4. Osobiste doświadczenia związane ze stosowaniem przemocy