Spis treści w pracy licencjackiej

Oceń ten wpis

Jak zrobić automatyczny spis treści word?

Aby wstawić spis treści do Twojej pracy otwórz zakładkę:

odwołania > spis treści > automatyczny lub ręczny

Jeśli spis treści wygenerowany automatycznie nie odpowiada Twoim potrzebom możesz modyfikować go klikając

odwołania > spis treści > niestandardowy spis treści  

Możesz w ten sposób zmodyfikować zakres spisu treści, widoczność numerów stron, miejsce ich wyświetlania oraz wybrać łączniki numerów z tekstem. Możesz skorzystać z gotowych szablonów lub utworzyć własny i zapisać go jako szablon.

Po wprowadzeniu zmian do tekstu – dopisaniu kolejnych stron możesz zaktualizować wstawiony spis klikając na niego prawym przycickiem myszy i wybierając:

aktualizuj spis > cały spis lub numery stron

Nie widzę funkcji aktualizuj spis treści?

Opcja aktualizacji spisu treści może być niewidoczna, jeśli piszesz w trybie śledzenia zmian. Najpierw kliknij prawym przyciskiem myszy na spis i zaakceptuj zmianę. Po tej akcji pole „aktualizuj spis treści” powinno być widoczne.

Jak sformatować nagłówki do pracy dyplomowej?

Wytyczne co do tego jak powinny wyglądać nagłówki w Twojej pracy powinieneś odszukać w informacjach od uczelni. Sformatowanie każdego nagłówka osobno – wybranie czcionki, koloru itd nie spowoduje, że będzie on widoczy na spisie treści. Aby zrobić to poprawnie wybierz:

narzędzia główne > okienko style > nagłówek 1 > modyfikuj

W tym oknie wstaw wartości według zaleceń uczelni: czcionkę, wielkość, interlinie, akapity i inne potrzebne Ci parametry.

Gdy utworzyłeś styl, zaznacz tekst, który ma być nagłówkiem i kliknij w wybrany styl. Numer stylu nagłówka będzie odpowiadać kolejno strukturze pracy. Najczęściej stylem Nagłówek 1 oznacza się rozdziały i ich tytuły. Nagłówkiem 2 tytuły pod rozdziałów, itd. Pamiętaj że w opcjach niestandardowych spisu treści możesz zdecydować który poziom struktury ma być widoczny na spisie.

Sprawdzisz to klikając:

Widok> okienko nawigacji.

Po lewej stronie powinno pojawić się okno ukazujące nagłówki i ich uszeregowanie. Tak też wyświetlać się będzie Twój spis treści. Dzięki okienku nawigacji możesz łatwiej poruszać się po swojej pracy – Zamiast skrolować strona po stronie, klikaj w poszczególne części. Funkcja ta nabiera na znaczeniu gdy Twoja praca się rozrasta i liczy na przykład 80 stron.

Oceń ten wpis
AUTOR
Dorota

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *