Spisy treści, tabel, wykresów i schematów w pracach magisterskich
Spisy to w zasadzie etap końcowy pracy. W zależności od tego jakiego
rodzaju jest praca spisów może być więcej lub mniej. Niezależnie jednak od dziedziny w
każdej pracy musi być sporządzony spis treści. Prace, które posiadają
wykresy, schematy, diagramy, tabele, zdjęcia itp., spisów mogą mieć więcej. Osobiście
odradzam sporządzanie spisów ręcznie w formie tabel. Do wszystkich spisów należy
prawidłowo wykorzystać bardziej zaawansowane funkcje Word, korzystając z funkcji
odwołanie następnie wybrać indeksy i spisy. Aby sporządzić lub poprawić istniejące spisy
w pierwszej kolejności należy do wszystkich np. tabel zastosować identyczny nagłówek,
odradzam stosowanie automatów. Dla przykłady do tabel niech to będzie nagłówek 1, dla
rysunków nagłówek 2 a dla zdjęć nagłówek 3. Dopiero wówczas można przejść do wykonania
spisu np. tabel. Sporządzony spis trzeba przejrzeć czy zawiera wszystkie tabele i czy są
one poprawnie ponumerowane, jeśli tak nie jest to zwyczajnie trzeba wrócić do tekstu
pracy i dokonać poprawy czy to nagłówku czy tez poprawnej numeracji. Tak samo wykonuje
się kolejny spis np. rysunków. Jednakże przy następnym spisie Word nas zapyta czy
zmienić istniejący spis należy wybrać opcję "nie" tak by spis tabel nie uległ zmianie a
powstał dodatkowy nowy spis rysunków. Poprawnie wykonane spisy są o tyle użyteczne, że
wykonuje się je raz i przy każdej korekcie pracy, poprawie tekstu należy dokonać
aktualizacji stron we wszystkich spisach. Wykonuje się to przez zaznaczenie całego spisy
i prawym przyciskiem myszki wybiera się opcje "aktualizuj numer stron".
Jeśli ktoś ma kłopot ze spisami udzielam porad bez dodatkowych opłat.